söndag 14 februari 2010

Äntligen hemma!

Så nu är snart flytten avklarad. Skönt! Har varit ett rent helvete att faktiskt behöva åka ner till Ljungby igen o igen för att få med alla mina saker... Jag kan jobba där men inte bo där längre... Den staden tar död på mitt jag!

Jag har hittat hem! Jag har funnit platsen som ger mig ro ända in i min mörka vrå. Mina nya vänner som värmer mitt kalla hjärta och som jag kan sprida min kärlek till. Nej jag kommer aldrig att glömma varken HANNA eller JENNY! Ni två är en del av mig och jag finns alltid där för er som ni alltid funnits där för mig! Jag älskar er villkorslöst! Och jag vet att ni förstår min längtan efter något mer än det som ljungby kan erbjuda mig. Har en liten del av min familj här oxå. Lämnar inte Ida bakom mig utan lyfter fram något nytt för oss två. En chans att få vara den jag är. Ge Ida chansen att lära känna sin mamma ordentligt o inte en mamma som ständigt går på citalopram för sina depressioner, aldrig riktigt glad o aldrig riktigt ledsen. Har inte ätit dom sen i somras och nu när min hemskaste tid kommer är mitt lugn enormt. Jag kan skrika och gråta som jag vill om jag behöver. Bara det är en trygghet som vaggar mig till sömns varje kväll. Jag är älskad som jag är och inte för den människor tror jag är.

Har blivit lite av en eremit nu för tiden. Jag har svårt för allt för mycket folk på samma gång. Här får jag vara själv om jag behöver och i sällskap när jag vill och orkar. Har mina två små hundar att ägna mig åt. Snugge "my love" och lilla Trico nytillskottet. Vad skulle jag göra utan dom?!
Snugge o Trico hemma hos syster.

Mer kommer när jag orkar =)

/Kramar Spira


Inga kommentarer: